Verslag Trekkersavond 13 September
Op donderdagavond 13 september organiseerde de werkgroep vrijwilligersbeleid een inhoudelijke én creatieve avond voor alle trekkers en coördinatoren van activiteiten in en om de Immanuelkerk. Dat zijn er veel; bijna 90 (!) activiteiten. Soms zijn dit éénpitters, zoals de coördinatie van het verjaardagsfonds, soms zijn er velen bij een activiteit betrokken, zoals het pastoraat of de cantorijen. Bij deze 90 activiteiten horen 59 trekkers/coördinatoren, waarvan de helft aanwezig was. Ds. Jannet van der Spek opende de avond en legde het doel van de avond uit: elkaar weten te vinden, weten wie wat doet, kennismaking en verwelkoming van de nieuwe trekkers: Conny Hooijer (knutselgroep), Mayke van Boxtel (weggeefkast), Tini de Haan (beheer van de Immanuelkerk), Wieke Bosma (bezoekwerk Rivierenbuurt), Imkje Visser (coördinatie autodienst), Ans Wiekens (Dindoa) en Heleen Eerkens (plaatsvervangend voor Mijke ter Veen, vieringen in het Heijmanshuis).
Tini de Haan legde de “huisregels” van het gebruik van de zalen van de Immanuelkerk uit. Wanneer je gebruik wilt maken van een ruimte in de kerk kun je het beste een mailtje sturen of met Tini telefonisch contact opnemen. Bovendien is zij maandagmorgen meestal aanwezig. Zie voor de gegevens de colofon bij de wijkberichten. Er werd afscheid genomen van Lieuwe van der Werf die 10 jaar lang de trekker is geweest van de PR-commissie en samen met Derk Jan Land de website heeft verzorgd. Het voorzitterschap van de PR-commissie verzorgt Robert Van Veen en de taak voor de website is overgenomen door Willem Jan Drijfhout. Jannet van der Spek dankt Lieuwe hartelijk voor zijn werkzaamheden en overhandigt hem de Immanuelkaars.
Het tweede deel van de avond stond in het teken van samenwerken aan een verbindend kleurrijk nieuw seizoen. Onder leiding van Mariska Lunsing zijn wij met verf, stift en papier aan de slag gegaan. Het eindresultaat kunt u zien in de kerkzaal onder de galerij en in de foto’s bij dit bericht. Het was een prachtige avond die werd afgesloten met een hapje en drankje. Veel dank voor deze zeer geslaagde avond aan de voorbereidingscommissie: Corrie Meijer, Jannet Veenstra en Jannet van der Spek!
Cor van der Klaauw