Vrijwilligerbijeenkomst ‘Veerkracht’
De werkgroep vrijwilligersbeleid organiseerde op donderdag 30 mei een bijeenkomst voor de bijna 150 vrijwilligers, die betrokken zijn bij het gemeenteleven in de Immanuelkerk. Bijna 80 (!) vrijwilligers waren aanwezig en zij werden vanaf 17:30 uur ontvangen met een drankje. Voordat we om 18:00 uur soep en broodjes zijn gaan eten, maakte onze ‘huisfotograaf’ Tjip een groepsfoto. Het Pleindiner-team zorgde voor een heerlijke soep en Tini de Haan heeft de broodjes verzorgd. Daarna zijn we, onder leiding van Jantine van der Kooi en Tiny van Wieren, aan het werk gegaan met het thema ‘veerkracht’. In groepjes van 8 hebben we gesproken over wat ons drijft of beweegt om vrijwilligerswerk te doen. We hopen zo meer verbinding met elkaar tot stand te brengen, door elkaar beter te leren kennen en elkaars drijfveren te ontdekken, zodat je elkaar kunt vinden en kunt versterken. Want vrijwilligerswerk doe je samen! Ieder groepje schreef op een kartonnen handje één woord dat het gesprek in het groepje weergeeft en alle handjes zijn bevestigd aan de hoed, die nu onder de galerij in de kerkzaal hangt. Ook kreeg iedereen twee veren: één om mee naar huis te nemen en één om in de hoed te steken. Hoed staat voor hartelijk, open, eerlijk en drijfveren van de kerk. Het is de bedoeling om de uitkomsten van de vrijwilligersbijeenkomst te gebruiken bij de start van het nieuwe seizoen met de startzondag op 15 september. We hebben de bijeenkomst afgesloten met het zingen van lied 398 ‘Handen heb je om te geven’. Rond half negen was er nog koffie.
Dank aan allen die de vrijwilligersbijeenkomst tot een groot succes hebben gemaakt, het Pleindiner-team voor de soep en drankjes, Tini de Haan voor de belegde broodjes èn de kostersploeg en gemeenteleden die bij de inrichting van de kerkzaal hebben geholpen.
de werkgroep vrijwilligersbeleid, Jantine van der Kooi, Janny Wieringa, Jannet Veenstra en Cor van der Klaauw
Vrijwilligersbijeenkomst (foto: Tjip van der Werf)

De volgende foto’s zijn gemaakt door verschillende aanwezigen.



